Det finns en plats på den här jorden som alltid har betytt någonting extra för mig. En plats som har gett mig lugn och ro, men framförallt som har väckt någonting i mig. Det var platsen jag alltid skrev på. Platsen där alla mina tankar och känslor väcktes till liv. Jag fick alltid ner mina känslor på papper när jag befann mig där.

Platsen finns nu inte längre kvar i mitt liv. Iallafall inte som den gjort förut. På somrarna växte jag upp där. På vårt otroligt fina landställe ute i landfjärden. Jag har så finafina minnen därifrån. Med både familj, släkt och vänner. Men framförallt med min lillasyster. Minnen som aldrig kommer tas ifrån mig. Utan som på ett eller annat sätt alltid kommer att finnas med mig igenom livet. 

Jag har förlorat en plats som alltid gav mig någonting.

Jag kommer hitta en ny plats, där jag kan skriva av mig och få ner alla mina tankar och känslor på papper. Det var kanske helt enkelt dax för det. För mig att hitta en ny plats där jag kan lätta på mitt hjärta. Ett steg i rätt riktning. Ett steg som väcker andra känslor till liv och som får mig att se saker på ett annat sätt. Att förlora saker för att vinna andra saker är någonting jag lärt mig av och som ofta lönar sig. Men den här platsen var speciell och det är en plats jag är ledsen över att ha förlorat. 

1 kommentarer

Farmor

10 Dec 2013 13:19

Du får komma ut till mig några dagar i sommar.Du får ligga på golvet ha haa:))

Kommentera

Publiceras ej