Hela livet går egentligen ut på att känna sig motiverad. Att finna motivation till allt man gör. Jag är inne i en period där motivationen flödar, jag finner nästan motivation i överflöd. Jag vill göra allting nununu. Idéer väcks hela tiden och jag har en energi som jag aldrig någonsin känt av förut. Jag är motiverad till skolan. Jag är sjukt motiverad till träningen och är allmänt lycklig på livet.
 
Det är nästan så att jag får bromsa mig själv. Jag kan inte träna hur mycket som helst nu för då kommer jag gå sönder lagom till säsongspremiär. Men att bromsa mig inom träningen är inte helt lätt när kroppen glöder av energi och passen går bättre än någonsin förut både på planen och på gymmet.

Jag vill göra om i mitt rum. Eller inte göra om men fylla på saker. Göra en fotovägg. Hitta fina tavlor som betyder något för mig. Köpa nya, mysiga kuddar och lakan. Göra allting lite mer jag. Jag är så himla motiverad till livet just nu och kunde jag skulle jag förvara en del för jag vet att det kommer perioder när jag inte alls känner såhär. Men det går inte att spara på motivation så istället ska jag försöka leva ut den och behålla den. Motivation är något jag behöver för att må bra, för att vara glad men framförallt för att orka med och vilja göra vad min vardag består av.  
 
 

Kommentera

Publiceras ej