Att skriva har alltid varit någonting som jag mår otroligt bra av. Jag mår bra av att få skriva av mig saker. Alltifrån känslor till upplevelser till samhällsfrågor. Skrivandet är någonting som känns befriande för mig. Någonting som hjälper mig att lätta på ett tryck som ofta befinner sig i mitt huvud. Att skriva är nog lite utav min grej. 
 
Jag är inte tjejen som haft de lättaste uppväxt åren. Inte hon som växt upp på gröna ängar där allt är frid och fröjd. När jag tänker såhär i efterhand har jag gått igenom ganska tuffa år under min barndom. Jag bär med mig en hel del i bagaget. Men jag är ändå glad över det idag, då det bara har gjort mig starkare. Jag hade aldrig levt det livet jag lever idag om min uppväxt sett annorlunda ut. Jag hade aldrig varit den jag är, där jag är idag om det inte var för att jag växte upp på det vis jag faktiskt gjorde. Så jag andtar att det såhär några år senare är någonting jag är tacksam för. Tacksam för att jag inte bara åkt runt på ett bananskal utan mer i en berg- och dalbana. Tacksam för att jag fick chansen att gå igenom tuffa perioder för att komma en bit på vägen i mitt liv och inte nog med det, också förstå hur livet fungerar. Allt kan inte alltid vara perfekt. 
 
Genom mina år på den här jorden har skrivandet underlättat så mycket för mig. Det behöver inte alltid vara någon som läser vad jag skriver, bara att få skriva ner och sätta ord på mina känslor har varit bra. Bra för mig. Jag var för några år sen tjejen som hatade att prata känslor. Jag hatade att tala om för någon att jag överanalyserar saker, att jag har rädslor och att jag också kan må dåligt. Idag älskar jag att prata om känslor med mina närmaste. Inte i alla lägen, för en del saker är skönast att skriva om, men oftast vill jag även prata om det. Vilket jag hade otroligt svårt för tidigare. Att skriva är bra för mig. Jag tror att det är lite utav min grej. 

Kommentera

Publiceras ej